تفاوت‌ های تراکت و بروشور

همه تبلیـغات چاپی، کاربرد های یکسانی ندارند و از هر کدام آنها برای هدفی متفاوت و شاید حتی مخاطبان متفاوتی استفاده می‎کنند. مثلا از تراکت برای تبلیـغات میدانی استفاده می‎شود. خیلی وقت ها شده در خیابان را می روید و تراکت دریافت می کنید. در صورتی که کاتالوگ را معمولا به واسطه‎ها می ‎رسانند و یا فقط برای تولید محصول به مشتری‎ها نشان می‎دهند. بروشور را هم معمولا به عنوان توضیحات محصول در جعبه آن قرار می‎دهند تا مشتری بتواند آن را مطالعه کند و ابهامات و سوالاتش درباره محصول رفع شود. در این مقاله سعی داریم به بررسی تفاوت‎های تراکت و بروشور به طور کامل تر بپردازیم.

تراکت تبلیغـاتی چیست؟

طراحی تراکت یکی از بهترین روش‎های جذب مشتری و بازاریاب برای بیشتر کسب و کارها می باشد که معمولا در تیراژ بالا چاپ شده و بین همه مردم پخش می‎شوند. تراکت ها باید طراحی جذاب و خاصی داشته باشند. تراکت شما باید به گونه‎ای باشد که افراد با یک نگاه به آن جذب شوند و محتوایش را بررسی کنند.و نظر دیگران را نسبت به شما تغییر دهند.

تراکت ها

•    تراکت‌ها معمولا تک ورقی و تانشده هستند.

•    به صورت یک رو یا دو وجه چاپ می‌شوند.

•    تراکت‌ها اغلب اوقات در اندازه استاندارد ۱۱×۵/۸ اینچ یا همان برگه A4 چاپ می‌شوند ولی می‌توان آنها را در هر سایزی چاپ کرد تا راحت در دست جا شوند.

•    در عین اینکه در زمینه‌های مختلفی به کار می‌روند، ولی بهترست برای تبلیـغات کوتاه و اجمالی استفاده شوند.

•    در اکثر اوقات به صورت دستی توزیع می‌شوند، ولی ممکن است به صورت پستی هم ارسال بشوند.

•    تراکت‌ها در مقایسه با دیگر محصولات چاپی، در فاصله زمانی کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

•    در کل به نسبت دیگر محصولات تبلیـغاتی، تراکت‌ها برای تبلیـغات کوتاه مدت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

•    به طور معمول تراکت‌هایی که با کاغذهای ضخیم یا مقوا چاپ می‌شوند، عمدتا کاربردهای مرجع دارند.

•    اسامی دیگر تراکت عبارتند از لیفلت و آگهی

 

در اکثر اوقات برهمین اساس از تراکت‌ها استفاده می‌شوند:

•    اعلان رویداد

•    تبلیـغ افتتاحیه اماکن و مکان‌های جدید مانند باشگاه، مراکز تفریحی، رستوران و غیره

•    برگه اطلاعاتی راجع به نمایشگاه یا کنفرانس

•    مانند آگهی‌ها و لایی روزنامه/مجله

•    مانند اعلان‌ها، به عنوان بخشی از کمـپین‌های تبلیـغاتی

•    آگهی‌های عمومی محلی

 

بروشور تبلیـغاتی چیست؟

بسیاری از ویژگی های بروشور، مشابه تراکت است؛ با این تفاوت که بروشورها همواره به صورت دورو چاپ می شوند. بروشورها بر خلاف تراکت، دارای تا خوردگی هایی هستند و صفحات جداگانه ای برای گنجاندن محتواها، ایجاد می کنند. طراحی بروشور های تبلیـغاتی می بایست دارای طراحی جذاب و زیبا در عین حال ساده و مفهومی باشد.

•    برخلاف تراکت‌ها، بروشور‌ها تا می‌خورند.

•    بروشور‌ها دو رو چاپ می‌شوند.

•    بروشورها به صورت تک برگه و چند برگه و در تنوع بالایی از انواع تا چاپ می‌شوند.

•    بروشور‌ها خیلی راحت از کتابچه‌ها تشخیص داده می‌شوند و بعضی بروشور‌ها چند برگی بوده، و همیشه تعداد برگ آن‌ها مشخص است.

•    بروشور‌های چند برگی بوده و به همین دلیل گاهی اوقات با کتابچه اشتباه گرفته می‌شوند، اما جنبه تمایزبخش آنها داشتن صحافی در کتابچه است.

•    بروشور‌ها به طور مکرر چاپ شده و مرتبا مورد استفاده قرار می‌گیرند، پس به تبع روی کاغذهای بادوام یا مقوا چاپ و روکش می‌شوند و این روکش مانع از نفوذ رطوبت و محوشدگی مطالب می‌شود.

•    بروشور‌ها به طور معمول تشخیص داده می‌شوند چون که هزینه چاپ بروشور‌ها با تراکت‌ها متفاوت است.

بروشور‌ها بخاطر کاربردهای زیر، بیشتر استفاده می‌شوند:

•    محصول تبلیـغاتی مرجع برای مشتریان و کارکنان

•    به عنوان همراه دیگر محصولات تبلـیغاتی برای کمک به افزایش فروش

به طور کلی هر دو ابزارهای مهم تبلیغ و فروش هستند که در هر  کسب و کاری، کاربرد دارند. آنلاین گرافیست با توجه به توضیحات و نیازتون و با بهره گیری از مجرب ترین گرافیست ها آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه طراحی بروشور  و تراکت های تبلـیغاتی می باشد.

ارسال یک پاسخ