“visual design” یا “طراحی بصری” یک اصطلاح جدیدتر در دنیای طراحی است، و زمانی که به عنوان یک شغل از آن یاد میکنیم، معمولاً این نقش شامل همه چیز از ساخت طرح های فردی گرفته تا مالکیت برند بصری به روشی جامع تر است.
مشاغل طراحی گرافیک سنتی، در حالی که هنوز وجود دارند، در حال کاهش هستند. واقعیت این است که اگر در سال 2021 (و بعد از آن) مهارت های وب را نداشته باشید، یافتن کار پردرآمد برای شما دشوار خواهد بود. تقریباً هر برندی در حال حاضر در وب حضور دارد و بسیاری از آنها حضور آنلاین قویتری نسبت به چاپ دارند. برای این منظور، دانستن نحوه طراحی برای وب به شما موقعیت بسیار قوی تری در بازار کار می دهد.
طراحان بصری هنرمندان و استراتژیست های دیجیتال هستند. آنها رویاپردازان خلاقی هستند که در پشت همه چیز از وبسایتها و برنامههای مورد علاقهتان گرفته تا لوگوهای برند و جلد کتابهای الکترونیکی وجود دارند. آنها طراحان گرافیک دنیای دیجیتال هستند و نقش مهمی در طراحی تجربیات آنلاینی دارند که هر روز با آنها در تعامل هستید.
اما دقیقاً چه تفاوتی با دیگر طراحان مانند طراحان وب، طراحان گرافیک و طراحان UX دارند؟ شما می توانید طراحی بصری را به عنوان چتری برای انواع مختلف کارهای طراحی دیجیتال در نظر بگیرید. طراحان بصری همه چیز را طراحی می کنند، از قاب سیمی گرفته تا لوگو گرفته تا اینفوگرافیک و شمایل نگاری. اگرچه طراحان بصری بر روی پروژههای چاپی کار میکنند، برخلاف طراحان گرافیک، عمده کار آنها برای محصولات دیجیتال انجام میشود.
آیا میخواهید با ترندهای طراحی بصری سال 2023 آشنا بشوید؟